Europcar, opgelicht!

auto verhuur Italië

30-01-2016

Europcar: Opgelicht!

Iedereen die regelmatig naar Italië reist met het vliegtuig zal daar wel eens een auto huren. Van Astgoed doet dat jaarlijks vele malen. We hebben dan ook diverse ervaringen met verschillende verhuur bedrijven. In het algemeen huren wij onze auto bij de bekendere verhuurders omdat de kans op verrassingen daar het kleinst lijkt. Helaas lijkt. Kort geleden huurden wij een auto op vliegveld Milaan / Bergamo bij  Europcar. Zoals altijd werd de auto nauwkeurig door ons onderzocht op schade door voorgaande berijders. Een paar punten werden gevonden. Eigenlijk wilde men bij het afgifte / inname punt geen extra aantekening maken. Er stonden al 16 schades geregistreerd voor deze auto die al 50.000 km gelopen had. Na enig aandringen werden er nog een paar punten toegevoegd. Na een aantal dagen de auto op vliegveld Pisa ingeleverd. Een medewerker van Europcar constateerde een schade aan het slot waarschijnlijk veroorzaakt door een poging tot inbraak. Hij constateerde tegelijkertijd dat het een oude schade betrof. Dit heeft hij ook op het formulier van inname vermeld. Wie schetst onze verbazing dat een aantal weken later dat op de creditcard € 389 was afgeschreven. Dit ivm de geconstateerde oude schade.

Contact opgenomen met Europcar Nederland. Hier heeft men werkelijk zijn best gedaan om deze zaak uit te zoeken. De Italiaanse zijde bleef echter onverbiddelijk. Het afgeschreven bedrag werd niet terug gestort. Ondanks dat hun eigen medewerker op het formulier had vermeld dat het een oude schade betrof. Deze wijze van handelen kan eigenlijk alleen maar oplichterij genoemd worden. Volgens Europcar Nederland stond deze ervaring met Europcar Italië niet op zichzelf. En ze gaven ook dat dit ook bij de bekendere concurrenten niet ongebruikelijk is. Dus of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt……….. Het kan ons allemaal een keer overkomen.